2021
BPW prezentuje nową markę niemieckich elektrycznych ciężarówek: Pierwszy pojazd marki BAX. Ciężarówkę o DMC 7,5t z elektryczną osią napędową BPW. BAX opracowano przy współpracy z Paul Nutzfahrzeuge oraz spedytorami i specjalistami od zabudów.

2019
Wprowadzenie i rozpoczęcie produkcji seryjnej rewolucyjnego układu jezdnego BPW ECO Air o modułowej konstrukcji, jednocześnie wprowadzając drugą generację hamulca tarczowego ECO Disc.

2017
Wyprodukowano dwumilionowy zacisk ECO Disc, co czyni go najpopularniejszym hamulcem tarczowym do przyczep na rynku.
BPW przestawia się w 100% na zieloną energię elektryczną i publikuje swój pierwszy raport na temat zrównoważonego rozwoju.

2016
Grupa BPW rozwija swoją działalność w zakresie handlu częściami zamiennymi. Do BPW Aftermarket Group dołączją: PE Automotive, NTV Nutzfahrzeugteile Oesterhaus i Herz Nutzfahrzeugteile.
W Siegburgu powstaje BPW Innovation Lab.
Na targach IAA BPW po raz pierwszy prezentuje elektrycznie napędzaną oś eTransport.
BPW zdobywa nagrodę Trailer Innovation, a idem telematics nagrodę Telematics Award.

2015
Do produkcji wchodzi trzecia już generacja legendarnej już osi ECO Plus.

2012

2009
1999
1989
1958
1924
1898
BPW Bergische Achsen KG
Wiodący europejski producent osi i zawieszeń z siedzibą główną w Wiehl ( 40 km na wschód od Kolonii ), zatrudniający na całym świecie 5500 osób.
Fabryka w Wiehl powstała w 1898 roku ( Bergische Patentachsenfabrik Wiehl ) na bazie istniejącej od przeszło stu lat kuźni, w której produkowane były m.in. osie jezdne. Po 30 latach, dzięki rozwojowi osi na łożyskach stożkowych, stała się liderem na rynku europejskim. Pozycję numer jeden utrzymała do dziś.
Program produkcyjny, obejmujący osie i zawieszenia do przyczep i naczep samochodów ciężarowych, w tym niskopodwoziowych, osie i podwozie do przyczep samochodów osobowych oraz osie i zawieszenia do przyczep dla rolnictwa, w pełni pokrywa zapotrzebowanie rynku. Każdego dnia z linii produkcyjnej schodzi 1000 – 1500 osi pow. 9 ton.
Osie i zawieszenia BPW spotyka się nie tylko na drogach europejskich, ale na całym świecie – wszędzie tam, gdzie stawiane są ekstremalnie wysokie wymagania dotyczące mechanizmów jezdnych, bezpieczeństwa oraz ekonomiki. Dlatego prawie połowa produkcji BPW jest eksportowana do przeszło 60 krajów, m.in. na tereny Australii, Azji i Afryki, gdzie wyboiste drogi i surowe warunki klimatyczne wymagają bardzo mocnych mechanizmów jezdnych.
Poprzez szeroko rozbudowaną sieć serwisową, przedstawicielstwa, filie i punkty sprzedaży BPW jest obecna na obu półkulach. W samej Europie i na Bliskim Wschodzie obsługą techniczną wyrobów BPW zajmuje się ponad 1000 stacji serwisowych.
Historia budowy osi do pojazdów użytkowych BPW zaczyna się jeszcze w XIX wieku. Długie lata obecności na rynku owocowały coraz doskonalszymi rozwiązaniami technicznymi. Obecnie BPW poszerza ofertę o produkty oparte na nowoczesnych technologiach.
Osie BPW to doskonałe połączenie tradycji z nowoczesnością. W piastach osi BPW ECO Plus 2 o nośności 9t, od lat stosowana jest tradycyjna para łożysk stożkowych, szczelnie zamknięta wewnątrz piasty. Taka konstrukcja zapewnia bezawaryjną pracę przez długie lata. Brak konieczności obsługi łożyskowania znacząco przyczynia się do ograniczenia kosztów działalności transportowej. Nie bez znaczenia jest także 5 letni okres gwarancji bez ograniczenia przebiegu.
Przez długie lata osie wyposażane były jedynie hamulce bębnowe. Rozwiązanie to funkcjonuje do dziś ze względu na dopracowaną, bardzo trwałą konstrukcję odporną na zużycie. Jednakże idąc z duchem czasu BPW jako pierwsze na świecie w 1996 roku zaproponowało swoim klientom oś naczepową z hamulcem tarczowym. Premiera miała miejsce na Międzynarodowych Targach Pojazdów Użytkowych IAA w Hanowerze. Obecnie wszystkie osie BPW z hamulcem tarczowym wyposażane są w zacisk hamulcowy ECO Disc, który jest własną konstrukcją firmy. Z oddanej do użytku w 2009 roku zautomatyzowanej linii powstaje nawet do 1000 sztuk zacisków dziennie. Zacisk ECO Disc jest pierwszym w historii dedykowanym specjalnie do osi naczepowej.
Zaprojektowany z myślą o bezpieczeństwie eksploatacji daje użytkownikowi również wymierne korzyści ekonomiczne. Kompaktowa konstrukcja zaowocowała obniżeniem masy osi o 14 kg, dzięki czemu możliwe jest przewiezienie cięższego ładunku. ECO Disc jest także przyjazny w obsłudze. Wymiana klocków hamulcowych przebiega szybko i sprawnie, natomiast tarczę hamulcową można wymienić bez konieczności demontażu zacisku. Im krócej w serwisie, tym dłużej na drodze.