Hamulce tarczowe ECO Disc

Ekonomia eksploatacji

Hamulce BPW ECO DISC są przeznaczone do zastosowania w pojazdach ciągnionych. Inżynierowie z firmy BPW bez żadnych kompromisów projektują wszystkie komponenty układu jezdnego tak, aby perfekcyjnie ze sobą współdziałały. Dzięki temu hamulec ECO DISC charakteryzuje się wieloma zaletami, które procentują w czasie eksploatacji: większa ładowność pojazdu, szybsze czynności obsługowe i trwały zacisk hamulcowy.

39 kg lżejszy dzięki konstrukcji modułowej

Dzięki hamulcowi ECO DISC każda oś jest do 13 kg lżejsza. Daje to w sumie oszczędność 39 kg dla 3-osiowego agregatu. Tak duże zmniejszenie masy było możliwe dzięki innowacyjnej, modułowej i kompaktowej konstrukcji. Konstruktorom udało się bezpośrednio zintegrować w jeden system hamulec z korpusem osi. Dzięki zaletom tej konstrukcji, przy zachowaniu dotychczasowej stabilności, zmniejszono znacząco ilość części składowych i zmniejszono masę. Korzyścią dla państwa jest znacząco wyższa ekonomia eksploatacji i zwiększenie ładowności. ECO DISC – najlepszy dowód na to, że mniej znaczy więcej.

 

Poprzednio

Poprzednio

 

Obecnie: dzięki kompaktowej budowie zacisk hamulca mocowany bezpośrednio do korpusu osi.

Obecnie: dzięki kompaktowej budowie zacisk hamulca mocowany bezpośrednio do korpusu osi.

Bezobsługowy dzięki dopracowaniu detali

Innowacyjna konstrukcja modułowa hamulca ECO Disc przyczynia się nie tylko do redukcji masy, spowodowała ułatwienie prac obsługowych np. przy wymianie tarcz hamulcowych nie jest konieczny demontaż zacisku hamulca. Przemyślana konstrukcja ECO Disc i piasty ECO Plus przyczynia się do znacznych oszczędności czasowych. Piastę ECO Plus można zdemontować za pomocą śruby lub nakrętki piasty używanej jako ściągacz. To, a także łatwy dostęp do śruby regulatora zacisku, umożliwia wymianę klocków i tarczy hamulcowej w rekordowym czasie. Dzięki konstrukcji ECO Disc redukujecie Państwo czasy przestojów i koszty obsługi podczas czynności obsługowych przy hamulcach.

 

Dzięki modułowej budowie hamulca możliwy jest szybszy i łatwiejszy demontaż tarczy hamulcowej - bez demontażu zacisku hamulcowego.

Dzięki modułowej budowie hamulca możliwy jest szybszy i łatwiejszy demontaż tarczy hamulcowej – bez demontażu zacisku hamulcowego.

 

Łatwa obsługa: Położenie śruby mechanizmu regulatora

Łatwa obsługa: Położenie śruby mechanizmu regulatora

Trwała i niezawodna konstrukcja także dzięki chronionym mieszkom osłonowym

Próby drogowe hamulca ECO Disc były przeprowadzane praktycznie na całym świecie, w najróżniejszych warunkach drogowych i pogodowych, pod kołem podbiegunowym a także w australijskim upale i kurzu. Odporność swojej konstrukcji na te wszystkie czynniki nasz zacisk zawdzięcza między innymi bardzo przemyślanej konstrukcji mieszków osłonowych, które chroniąc elementy zacisku przed zanieczyszczeniami i wilgocią, same są także osłonięte przed wpływem czynników zewnętrznych i uszkodzeniami mechanicznymi. Także prowadnice zacisku są uszczelnione dodatkowymi mieszkami. Sam korpus zacisku zabezpieczony jest antykorozyjnie powłoką KTLZN , co gwarantuje wysoką trwałość hamulca.

Dbałość o optymalną ochronę: mieszki osłonowe wewnątrz zacisku.

Dbałość o optymalną ochronę: mieszki osłonowe wewnątrz zacisku.

Zaciski BPW ECO Disc produkowane są w trzech wersjach:

TSB_tabela