Skręcając obniżać koszty eksploatacji
Osie skrętne BPW GSLA / GSLL mogą być zastosowane w pojazdach z osiami o skręcie wymuszonym lub też nadążnym. Oś GSL to oś o skręcie wymuszonym, gdzie w sposób znaczący zredukowane są siły skrętu. Dzięki konstrukcji tych osi możliwe są duże kąty skrętu.
Osie nadążne
Gdy ciągnik wprowadza pojazd ciągniony w zakręt, to siły powstające pomiędzy kołami i nawierzchnią powodują skręt kół o kąt zależny od promienia skrętu.
BPW zaleca stosowanie blokady skrętu kół dla prędkości powyżej 40 km/h. W przypadku jazdy do tyłu (cofania) możliwość skrętu kół osi nadążnej musi być blokowana.
Osie ze skrętem wymuszonym
Sterowanie hydrauliczne
Podczas skrętu ciągnika odpowiednio do promienia skrętu przemieszcza się siłownik zabudowany pomiędzy ciągnikiem i pojazdem ciągnionym. Olej wyparty z przestrzeni roboczej siłownika steruje siłownikiem zamontowanym na osi sterowanej.
Sterowanie elektroniczne
W przypadku sterowania elektronicznego koła osi skrętnej są skręcane proporcjonalnie do przemieszczenia dyszla, na którym jest zamontowany specjalny potencjometr. Elektroniczny sterownik steruje hydraulicznym rozdzielaczem, który za pomocą cieczy odpowiednio skręca koła.
W przypadku zastosowaniu sterowania elektronicznego skrętem kół BPW zaleca ze względów bezpieczeństwa użycie osi GSLL lub GSLA.
Oś skrętna z siłownikami podwójnego działania.
Korpus osi i zwrotnice są połączone ze sobą za pomocą sworzni zwrotnic i podkładek falistych. Podczas jazdy na wprost (położenie zerowe) podkładki faliste utrzymują koła jak do jazdy na wprost dzięki temu, że ciężar pojazdu powoduje nacisk na podkładki (kształt falisty górnej i dolnej podkładki) i ograniczoną możliwość ich przemieszczenia. W tym wypadku koła pozostają we właściwej i stabilnej pozycji do jazdy na wprost. Gdy ciągnik wprowadza pojazd ciągniony w zakręt, to siły powstające pomiędzy kołami i nawierzchnią powodują skręt kół o kąt zależny od promienia skrętu (podkładki faliste przemieszczają się względem siebie). Oś skrętna sprawia, że układ jezdny pojazdu ciągnionego łatwiej skręca i precyzyjniej podąża za ciągnikiem. Także siły pomiędzy oponą i podłożem są znacząco zredukowane, powodując istotne zmniejszenie zużycia opon.